Religiösa lögner i Götene!

I NLT kunde man i början på veckan läsa om en privatperson som hade planer för Medletidens Världs området. Det skulle bli en öppen park där föreningslivet arbetade idéellt.
Artikel i NLT
Hos Radio Skaraborg lät det helt annorlunda i samma ärende. Då skulle det hela göras om till en rastplats.
Radio Skaraborgs inslag.
Idag presenteras alltså den egentliga agendan bakom alltihop. Äventyrslandet skall göras om till Religionernas Värld. Jag undrar om även katolikerna skall få vara med? Då lär det väl bli ett satans lockande på småpojkar till området?
NLT:s artikel
 
Varför gick man inte ut med den egentliga agendan från början? Är det kanske legio att ljuga i religiösa kretsar bara för att man själv anser att man gör det för en "god" sak? Ja enl. mig så finns de allra största hycklarna inom de religiösa kretsarna. Ju mer religiösa de är desto större hycklare för att till slut vara rena fundamentalister.
 
Den som nu skall ro projektet i hamn är naturligtvis Bo Bergsten (frälsaren?). Mannen som startade hela detta fiasko som kostat skattebetalarna 100 miljoner kronor och som på det viset också försåg sina svågrar med lönande arbete. Men inte skall han behöva ta något ansvar för det. Det är bara att förlåta och låta Bosse och hans församlingskompisar nu få området i stort sett till skänks.
Detta var uppenbart redan då kådisarna i Götene återinsatte Bo Bergsten i kommunstyrelsen. Jag hade misstanken redan då, vilket jag också tidigare skrivit om.
Min bloggartikel 1
Min bloggartikel 2
 
Hade Bo Bergsten haft ett uns av skam i kroppen så hade han lämnat det politiska i Götene för länge sedan. Så länge denne man tillåts fortsätta härja här så kommer det demokratiska arbetet alltid att komma i andra hand, det är min personliga åsikt och övertygelse. Han kan nog vara glad att vi nu inte befinner oss i just Medeltiden, för då hade han troligen fått stå i skampåle på torget till allmänt bespottande!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0